Pazar, Haziran 27, 2010

REYSAS GYO halka arz reklam filmimiz yayında


Reklamveren: Reysaş GYO
Reklam Ajansı: Alaaddin
Yaratıcı Yönetmen: İsmail Bölükbaşı, Murat Doğu
Yaratıcı Grup: Ferdi Çağlayan, Tolga Akın,
Müşteri Direktörü: Serpil Tüdeş
Prodüksiyon Şirketi: İnterfilm
Yönetmen: Hande Türkel


Perşembe, Haziran 03, 2010

YÜZÜMÜZÜ GÜLÜMSETEN ÖDÜLLER

Sağlık sektöründeki yaratıcı ileşitimi ödüllendiren ve bu yıl üçüncüsü düzenlenen Farmaskop Ödülleri’nde 3 dalda ödül kazandık.
26 kategoride onlarca farklı yaratıcı çalışmanın katıldığı yarışmada, sektör temsilcileri ve yaratıcı ajans başkanlarından oluşan jüri, ‘En İyi Yazılı Basın İlanı, İlaç Dışı Sağlık Ürünleri ve En İyi Film’ kategorilerinde ödülleri
Eczacıbaşı İlaç Pazarlama için hazırladığımız, Daylong “Güneşe karşı görünmez olun” kampanyasına verdi.

Perşembe, Mayıs 06, 2010

Das Capital

Capital Dergisi Mayıs 2010 sayısında, Kreatif Direktör'lerimizden İsmail Bölükbaşı Media Pulse köşesine konuk oldu. Haberi kaçıranlar için roportaj metnini paylaşıyoruz.

Ünlenmeye başladık
Alaaddin, son zamanlarda giderek başarı skalasını yukarı çıkaran bir ajans. Son olarak Çilek ve Praktiker konkurlarını kazanarak sektörde dikkatleri üzerine çekti. Ajansın yaratıcı direktörü İsmail Bölükbaşı da konkur kazanan ajans olarak ünlenmeye başladıklarını söylüyor. Diğer müşterilerinin vakitlerinden çok fazla almak istemedikleri için çok konkura girmediklerini belirten Bölükbaşı, “Ama bir konkura girersek alabileceğimizi biliyoruz” diyecek kadar da iddialı.

Yaratıcıların Ajansı
Alaaddin henüz 6 yıllık bir ajans. Kısa zamanda böylesine başarılı olmasının nedeni ise Bölükbaşı’na göre tümüyle yaratıcılar tarafından kurulan bir ajans olması. “Hepimiz kreatif ekiplerden gelen direktörleriz. İşimizin başındayız. Zaten yaratıcıların işin başında olduğu ajansların da hep daha başarılı olduğunu görüyoruz.

Fark getiren yapılanma
Üstelik ajansın yapısı da diğerlerinden farklı. Amacımız her mecraya uygun yaratıcı çözümler bulmak. Mesela sadece internetle ilgili kampanyalarımız bile oldu. Bunun yanında satış noktasına ait reklam kampanyaları da yaptık” diyen Bölükbaşı, bu yönden farklılaştıklarını düşünüyor.

Müşteriye özel plan
2009, tüm markalar için zor bir yıldı. Ancak Bölükbaşı, krizin kendilerini hiç etkilemediğini söylüyor. Nasıl etkilenmediklerini de şöyle açıklıyor: “Müşterilerimiz için özel kriz planları hazırladık. Strateji departmanımız tüm dünyadan kriz iletişim örnekleri hazırladı. Durgunluğu aşmanın yeni yollarını önerdik. Dolayısıyla o dönemi hep birlikte çok daha iyi aştık. Yeni müşteri elde ettik. Karımızı artırdık.”

Çarşamba, Mayıs 05, 2010

Yaza formda giriyoruz.

Fazla kilolar, yaz yaklaşırken yüzleştiğimiz acı bir gerçek! Eczacıbaşı’nın hedefi de bu problemi doğal yollardan çözmek! Alaaddin’in hazırladığı Summer 7 Keto kampanyasıyla ELVEDA FAZLA KİLOLAR!

 



Çarşamba, Nisan 28, 2010

Hızlı, taze ev modası!

Evininizin havası keyfiniz istediğinde değişsin, sıkılınca yeni şeylerle tazelensin diyenler için Biev'de yüzlerce seçenek var. Bunu tüketicilere duyurmak içinse, Alaaddin'den yepyeni bir kampanya var.





Pazartesi, Şubat 15, 2010

Hayatınızda hiç böyle bir çıkma teklifi aldınız mı?


Türkiye’nin uzman leke çıkarıcısı Ariel Professional için hazırladığımız reklam çalışması, bir leke çıkarıcının lekelere yazdığı duygu dolu satırlar sayesinde
daha önce hiç görülmemiş bir sevgililer günü ilanına dönüştü.

Pazartesi, Şubat 01, 2010

Hoşgeldin Çilek.


Çocuk mobilyasında Türkiye’nin uzman markası Çilek, Ocak ayında gerçekleştirdiği konkur sürecini tamamladı ve yeni dönemde iletişim çalışmaları için Alaaddin'i  seçti. Tutarlı ve sürekli reklam yatırımıyla büyüyen ve mobilya sektörünün “Süper Marka”sı Çilek, 2005 yılında Superbrands International tarafından süper marka olarak seçilmişti. Çilek’in Türkiye’de 150, yurt dışında 135 konsept mağazası ve dünya genelinde toplam 440 satış noktası bulunuyor.

Perşembe, Ocak 07, 2010

H1N1 ÖDÜLÜ

MediaCat ve IAA'in Genç Profesyoneller Grubu ile işbirliğiyle düzenlediği “Cat’chup” afiş tasarım yarışmasının ikincisi sonuçlandı. Ajansımızdan reklam yazarı Murat Gedik ve art direktör Cem Abbas, birinciliği kazandı.
Blog’umuzun önceki sayfalarında “Bu ikiliye dikkat!” demiştik, uyarmıştık… Korkutmadan grip aşısı yaptırmayı teşvik edici çalışmalarıyla, Cem ve Murat, işte yeniden karşınızda… Böylesine şık bir kampanyaya imza atan arkadaşlarımızı kutluyoruz.



Pazartesi, Ocak 04, 2010

Bir Alaaddin klasiği

'And Alaaddin goes to...' 5 yıldır aksatmadan 1 Ocak'ta sektör dergilerinde yer aldı ve çok da ilgi gördü. Hatta o kadar dikkat çekti ki benzerleri de dergilerde boy göstermeye başladı. Tam da bu yüzden bu sene farklı bir yeni yıl ilanı ile dergilere çıkarken 'yıl seçkimize' sadece blogumuzda yer vermeye karar verdik. İşte 2009'da Alaaddin en'lerinden oluşan basın ilanlarımız.

2009 matematiğin yılı oldu

Her sene bitiminde, hem sektörümüz hem de ajansımızı içeren bir yıl sonu değerlendirmesini müşterilerimiz ve çalışanlarımız ile paylaşıyoruz. Bu yıl da
yaratıcı yönetmenimiz Murat Doğu'nun kaleme aldığı ve Mediacat Dergisi'nde yayınlanan yazısını birkez de bloğumuzda paylaşıyoruz.


2009;
Reklam sanatçılarının yerlerini
matematikçilere bıraktığı yıl!

Kriz geldi, dünya batıyor... Bizi de vuracak, üretim duracak, insanlar bunalıma girip evlerine kapanacaklar, kimseler dışarı çıkmayacak, işsizler ordusu sistemi çökertecek,
kapitalizm bitti, zaten maya takviminin de sonu geldi, 2012 sonumuz olacak...

Felaket tellalarının şov yaptığı, Roubi’nin, Dan Brown’ın pabucunu dama attığı bir dönemi yavaş yavaş geride bırakıyoruz. Üstelik 2001 krizinden ders almış markaların,
alının akıyla çıktığı bir dönem bu. Reklam pastasının dolayısıyla küçüldüğü fakat korkulanın aksine çoğu markanın cesurca davrandığı bir dönem.

2009’da krizin reklam ve pazarlama fikirlerini etkilediğini gördük. Reklamı kesmek yerini stoklarını eritmek prensibini belirleyen markalar “promosyon mesajının” odakta olduğu taktik kampanyalarla seneyi tamamladılar... “akıllı seçim”, “en ekonomik tercih”, “tassarruf zamanı” başlıklarınğn havada uçuştuğu günler yaşadık. Özellikle ötv indirimiyle canlanan otomotiv piyasası ve faizlerin düşmesiyle inşaat sektöründe başlayan hareketlilik 2009 yılında reklam sektöründe gerçek bir doping etkisi yarattı...

Biz 2009’u ekonomik sistemin balans ayarlarının yapıldığı bir dönem olarak görüyoruz.
Markaların, dolayısıyla ajansların daha sonuç odaklı çalışmaya başladığı; verimsiz tüm uygulamaların terk edildiği; reklamın sanat değil aslında matematik olduğunun
yeniden keşfedildiği; “holistik” kavramının sadece cümle içinde güzel durduğundan değil, tüketicinin her noktadaki satın alma motivasyonun farklı olduğundan kullanıldığı bir dönem...

2009’a ajansımız açısından bakacak olursak, oldukça verimli geçtiğini, portfolyumuza katılan yeni markalarımızla büyüyerek yolumuza devam ettiğimizi söyleyebiliriz. Bizim gibi, above the line, below the line, dijital, event organizasyon gibi alanlarda markaların tüm beklentilerini tek bünye altında toplamış ajansların, yeni nesil ajanslar olarak başarılarının artacağına gönülden inanıyoruz.

Televizyon dışındaki mecralara üvey evlat muamelesi yapan, iletişimi sadece reklam filminin versiyonlarını, her türlü mecraya uygulamak sanan reklam anlayışının sona yaklaştığını daha net görüyoruz.

Artık her mecrada yeni birşey söylemek lazım...

Perşembe, Aralık 31, 2009

Ayın en beğenilen kampanyası, Albaraka kampanyamız oldu.

Marketing Türkiye’nin yaptığı yarışmada bu ayın en beğenilen kampanyası bizim kampanyamız oldu. Her ayın 1'inde ve 15'inde yayınlanan reklam kampanyaları aynı tarihte Marketing Türkiye de yayınlanıyor ve ziyaretçilerin oylarına sunuluyor. Sitenin Kampanyalar bölümünde tüketiciler başarılı buldukları kampanyalara oy vererek, en beğenilen kampanyaları seçiyor.

Çarşamba, Aralık 30, 2009

Perşembe, Kasım 19, 2009

Albaraka Türk’ten aynı heyecanla, yeni bir merhaba




Albaraka Türk'ün kurumsal kimlik değişimini anlatan reklam filmimiz yayına girdi.
Kaan Erturan’ın yönetmenliğini yaptığı reklam filminin çekimi 1 gün, post prodüksiyonu ise 10 gün sürdü... 58, 42, 18 saniyelik versiyonlarıyla ekranda olacak reklam filmimizde, Albaraka Türk’ün yenilenen kurumsal kimliği ve değişmeyen güçlü değerlerine vurgu yapılıyor.
Reklamveren: Albaraka Türk
Reklamveren Yetkilisi: Ekrem Şahin
Reklam Ajansı: Alaaddin
Yaratıcı Yönetmen: Murat Doğu
Yaratıcı Grup: Tolga Akın, Ferdi Çağlayan, Murat Gedik, Can Çelebi, Erdinç Üstkent, Orkun Önal, Ömer Özduygu
Müşteri Direktörü: Birol Özcanlı
Müşteri İlişkileri Grubu: Serpil Tüdeş, Merve Sönmez
Stratejik Planlama: Tülin Altınok
Prodüksiyon Şirketi: Dijital Sanatlar
Yönetmen: Kaan Erturan

Salı, Kasım 10, 2009

Pillerin Yarışı: www.duracellpilstop.com



Kesintisiz hız, heyecan, adrenalin... Tabi Duracell’iniz varsa!
Kesintisiz yaratıcılık, yüksek hit, başarı... Tabi Alaaddin’iniz varsa!
İnternette yepyeni bir yarış oyunu start aldı; Duracell PilStop... Oyun süresince iki etap var geçmeniz gereken. 1. etapta sıradan çinko karbol pil güç veriyor size. Siz de keşke bir Duracell’im olsa diye kara kara düşünmeye başlıyorsunuz. 2. etapta ise Duracell tüm gücüyle yanınızda. Dur durak bilmeden 200 saniye boyunca eğlenceye doyuyorsunuz...
Yolda birçok engel ve tehlike sizi yavaşlatmak için beklediği gibi, top 10 listesine girenleri de çok özel sürprizler bekliyor.
Haydi, siz de hemen www.duracellpilstop.com’u tıklayın, start’taki yerinizi alın, heyecana gazlayın...

Sayfalar