Bloomberg HT kanalında yayınlanan Reklamarkası
programına konuk olduk. Dumankaya Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü
Sevil Cenanoğlu ile birlikte Dumankaya’nın “Büyük Haber” kampanyasını,
Galatasaray sponsorluğunu ve inşaat sektöründe reklamı konuştuk. Programın kısa bir özetini aşağıda izleyebilirsiniz.
Pazartesi, Kasım 16, 2015
Perşembe, Ekim 08, 2015
MIPCOM ONUR KONUĞU TÜRKİYE’NİN, CANNES’DAKİ İLETİŞİM KAMPANYASI ALAADDİN’DEN!
Her sene Cannes’da düzenlenen MIPCOM (International Film and
Programme Market for TV, Video, Cable and Satellite)’a 2015 yılında "Onur
Konuğu Ülke" sıfatı ile Türkiye damgasını vurdu. 5-8 Ekim 2015 tarihleri
arasında"Onur Konuğu Ülke" olarak yer alma hakkı kazandığımız tüm
iletişim mecralarında hem ülkemize özgü motifler içeren hem de sektörün temsil
edildiği ikonlara yer veren, Alaaddin imzalı Key Visual çalışması ile
Türkiye’nin içerik üretme gücünü bugüne kadar gerçekleşen tüm MIPCOM’lardan
daha fazla şekilde hissedildi. Kültür
Bakanlığı’nın "Home of" söylemine ve Türkiye’nin yeni logosuna yer
verdiğimiz bu çalışmada hem halihazırda sürdürülen yurt dışı imaj
çalışmalarımızı destekledik hem de MIPCOM’a özel yeni, taze bir söylem ortaya
çıkardık. Katılımcı yüzlerce firmanın dizi ve diğer içeriklerinin
görselleri ile Cannes’ı süslediği fuar döneminde, görsel zenginliği ile
farklılığını ortaya koyan bir çalışma ile ülke iletişimimizin en doğru şekilde yapılmasında
ve küresel imajına katkı sağlanmasında başarılı bir şekilde yer almaktan büyük
mutluluk duyuyoruz.
Çarşamba, Ağustos 19, 2015
HONDA – YANLIŞ TEK BİR PARÇA ORİJİNALLİĞİ BOZAR
Honda için
hazırladığımız ilanlar yayında. Honda’larda kullanılacak tek bir yanlış
parçanın orijinalliği bozacağını, ünlü masal kahramanları ile anlattık.
Agency: Alaaddin Reklam
Client: Honda Türkiye
Chief Creative Officer: Murat Doğu
Art Director: Erdinç Üskent
Copywriter: Hande Çeviköz Doğru
Illustrator: Ferdi Çağlayan
Account Director: Serpil Tudeş
Account Supervisor: Merve Karaçelik
Client: Honda Türkiye
Chief Creative Officer: Murat Doğu
Art Director: Erdinç Üskent
Copywriter: Hande Çeviköz Doğru
Illustrator: Ferdi Çağlayan
Account Director: Serpil Tudeş
Account Supervisor: Merve Karaçelik
Cuma, Ocak 16, 2015
REKLAMARKASI’NDA ALAADDİN VAR!
3 yıldır 150’yi aşkın programla Reklamarkası’nda reklam sektörünü
konuk eden Ender Merter'in bu yolculuğa dair değerli paylaşımlarının yer aldığı
kitabı, Mediacat Yayınları’ndan çıktı. Ne mutlu Alaaddin’e ki, konuk olarak katıldığı 2 Reklamarkası
programında bu paylaşımların arasında yer alacak bir iz bırakmış. Ramsey’in
Liverpool sponsorluğu için hazırladığımız çalışmalar ve VakıfBank’ın başarıdan
başarıya koşan voleybol takımının iletişimi için hazırladığımız reklam
filmlerimiz ile spor odaklı kampanyalar hakkında konuştuğumuz programlardan
Ender Merter’in unutamadığı anları kitabında okumak bizi çok sevindirdi. Hem
konuk olarak hem de izleyici olarak her zaman çok keyifli vakit geçirdiğimiz
Reklamarkası programının başarısının devamını diler, sektöre katkılarından
dolayı Ender Merter’e teşekkür ederiz.
Perşembe, Aralık 25, 2014
ALAADDİN THE WORKING DEAD PARTY!
Hem 2014 yılını hem de sektörde 10. yılımızı geride bırakırken
ritüelimizi bozmadık ve yaratıcı yılbaşı partisi konseptlerimize bir yenisini
daha ekledik. Yoğun tempo ile çalışmamızın acısını çıkaracağımız bu gecede,
gelin birlikte eğlenelim demek için sevgili iş ortaklarımıza ve dostlarımıza
The Working Dead konseptli davetiyeler hazırladık. Ama biz eğlenmeye daha
davetiyeleri hazırlarken başladık. Prodüksiyonunu Honeybee’nin gerçekleştirdiği
fotoğraf çekiminde içimizdeki partiye susamışlığı makyajları ile Kulis Makyaj
ekibi ortaya çıkardı. Eminiz davetiyeyi gören herkes o gece bizi asla
çalıştıramayacağını yüzümüzden okumuştur. Metinlerinden özel efektlerine, her
ayrıntısına büyük emek harcadığımız davetiyemize gelen beğeni ve tebrik
mesajları için herkese çok teşekkürler!
Pazartesi, Haziran 16, 2014
En doğudan en batıya, biri var halinizden anlayan
VakıfBank’ın yeni dönem “halden
anlama” kampanyası için hazırladığımız reklam filmi yayında. Yöre yöre, bucak
bucak işimiz halden anlamak” mottosunun vurgulandığı filmde VakıfBank, Türkiye’nin dört bir yanında hayallerimizi
gerçekleştiren her ihtiyacımızı bilen, her halimizden anlayan biri olarak
anlatılıyor. Çekimleri Türkiye’nin dört farklı bölgesinde 1 haftada
gerçekleştirilen reklam filminin jingle’ı için farklı yörelerin müziklerinden
ortak bir sound oluşturuldu.
Ajans : Alaaddin
Reklamveren
: VakıfBank
Reklamveren Yetkilisi : Serpil Bengi, Gülin Günel
Yaratıcı Grup Başkanı : Murat Doğu
Müşteri Direktörü : Melike Gezgin
Müşteri İlişkileri : Şükran Olgaç
Müşteri İlişkileri : Şükran Olgaç
Yaratıcı Grup : İrfan Ongan, Hande Çeviköz, Can Çelebi
Yönetmen : Gönenç Uyanık
Yapım Şirketi : Depo Film
Perşembe, Mayıs 29, 2014
Like Card'la like'ladıkça kazan
VakıfBank'ın üniversiteli gençlere özel kartı Like Card için hazırladığımız reklam filmi internet mecrasında yayında. Stop motion tekniği ile hazırlanan reklam filminde Like Card'ın fırsatları eğlenceli ve hareketli bir dünya ile anlatılıyor.
VakıfBank - Like Card paylaşan: alaaddin
Ajans : Alaaddin
Reklamveren
: VakıfBank
Reklamveren
Yetkilisi : Serpil Bengi, Gülin Günel
Yaratıcı
Grup Başkanı : Murat Doğu
Müşteri
İlişkileri : Melike Gezgin, Şükran Olgaç
Yaratıcı
Grup : İrfan Ongan, Hande Çeviköz, Sevil Yılmaz
Yönetmen : Polat Korkmazel
Yapım
Şirketi
: Anima İstanbul
Salı, Mayıs 13, 2014
Modaya hayat verenlerden, konutta yeni bir moda
Toya Yapı’nın Basın Ekspres Yolu’ndaki yeni projesi Toya
Moda için hazırladığımız reklam filmi yayında. Kapı numaralarından yer döşemelerine
kadar en ince detayların dünyaca ünlü tasarım markası Dice Kayek tarafından özel
olarak tasarlandığı proje moda ile mimariyi buluşturuyor. Motion Graphic tekniğiyle
hazırlanan reklam filminde projenin öne çıkan detayları ve özellikleri dinamik bir
görsellikle anlatılıyor.
Toya Moda – Modaya Hayat Verenlerden, Konutta... paylaşan: alaaddin
Ajans : Alaaddin
Reklamveren : Toya Yapı
Reklamveren Yetkilisi : İlkin Kilerci
Kreatif Direktör : İsmail Bölükbaşı
Müşteri Direktörü : Melike Gezgin
Müşteri İlişkileri : Şükran Olgaç
Müşteri İlişkileri : Şükran Olgaç
Yaratıcı Grup : İrfan Ongan, Hande Çeviköz, Arzu Timur
Yönetmen : Aytaç Duman
Yapım Şirketi : Lunapark Film
Cuma, Mayıs 09, 2014
Cömert Kart'tan Şenlendiren Kampanya
VakıfBank Worldcard için hazırladığımız yeni reklam filmimiz
yayında. Gıdada, giyimde ve elektronikte 100 TL’lik alışverişe 100
TL’ye varan Worldpuan hediye edildiğini anlatan reklam filminde Cömert
Adamımız Öner Erkan kılıktan kılığa giriyor. Kampanyanın detaylarını
Türk Sanat Müziği eşliğinde anlatan Cömert Adam, solist, kanuncu, udi, darbukacı ve
klarnetçi olarak karşımıza çıkıyor.
VakıfBank - Cömert Kart'tan Şenlendiren Kampanya paylaşan: alaaddin
Ajans
: Alaaddin
Reklamveren : VakıfBank
Reklamveren Yetkilisi : Serpil Bengi, Gülin Günel
Yaratıcı Grup Başkanı : Murat Doğu
Müşteri Direktörü : Melike Gezgin
Müşteri İlişkileri : Şükran Olgaç
Müşteri İlişkileri : Şükran Olgaç
Yaratıcı Grup : İrfan Ongan, Hande Çeviköz, Can Çelebi, Sevil Yılmaz
Yönetmen
: Alper Yamak
Yapım Şirketi : Vana Film
Perşembe, Mayıs 08, 2014
A Awards Açıkhava Ödülleri’nden Alaaddin’e 2, Lamba’ya 1 başarı ödülü geldi.
Medya planlamasını People Communications'ın yaptığı, LG 6 Motion Direct Drive kampanyası ile hem ambient hem
de Wall sektör kategorisinde 2 başarı belgesi kazandık.
KATEGORİ: Reklamedya Ambient Kategorisi
Başarı Belgesi: LG 6 Motion Direct Drive
Reklam Ajansı: Alaaddin
Reklamveren: LG
Medya Planlama Ajansı: People Communications
KATEGORİ: Wall Sektör Kategorisi
Başarı Belgesi: LG 6 Motion Direct Drive
Reklam Ajansı: Alaaddin
Reklamveren: LG
Medya Planlama Ajansı: People Communications
Ayrıca Lamba Dijital ajansımız P&G EverydayMe – Vending Machine
kampanyası ile ambient kategorisinde başarı belgesi kazandı.
KATEGORİ: Fors Medya Açıkhava / Dijital Kategorisi
Başarı Belgesi: EverydayMe – Vending Machine
Reklam Ajansı: Lamba Dijital
Reklamveren: P&G
Ayrıca
ödül kazanan diğer işleri aşağıdaki linkten takip edebilirsiniz.
Salı, Mayıs 06, 2014
MİGROS SANAL MARKET KAMPANYAMIZ CAPITAL DERGİSİNDE
Türkiye’de İlk
Online alışveriş pazarı dünyayla birlikte Türkiye’de de
büyüklük, sıklık ve çeşitlilik anlamında son yıllarda önemli bir noktaya geldi.
Migros Sanal Market de 1997’den itibaren market ürünlerini internet ortamında
satışa sunan Türkiye’nin ilk online satış mecrası. Geçtiğimiz aylarda marka
uzun yıllara dayanan bu deneyimini yüksek sesle dile getirmek için bir kampanya
başlattı.
Hedef 25 Yaş Üstü
Alaaddin tarafından hazırlanan kampanya aracılığıyla
öncelikli olarak 25 yaş üstü, çalışan, evli ve çocuklu aile olan hedef kitleye,
Migros Sanal Market’ten alışveriş yapmanın yaşam kalitelerini artıracağının
anlatılması hedeflendi.
15,5 MİLYON KİŞİYE
ULAŞAN KAMPANYA
360 Derece
Entegrasyon
Alaaddin Ajans Başkanı Birol Özcanlı “Online
mecralara ek olarak geleneksel mecralar da kullanıldı. Radyo kullanımıyla
Migros Sanal Market için bilinirliği yayma ve Migros güvencesiyle her yerden
sipariş vermenin kolaylığına vurgu yapıldı. Online mecralarda ise anlık trafiği
deneyime yönlendirecek ve markaya vurgu yapacak kullanımlar planlandı” diyor.
Erişim Sayısı
Mecralarda kampanya erişim sayısı 15,5 milyon kişiye ulaştı.
Özcanlı “Ayrıca tüm Migros sosyal medya hesaplarını takip eden kullanıcı
sayısında yaklaşık ortalama yüzde 40 civarında artış oldu” diyor.
Salı, Nisan 22, 2014
YENİ VAKIFBANK FİLMİMİZ ALİ SAYDAM'IN KÖŞESİNDE
'Biri var halimden anlayan...'
VakıfBank'ın 60. yılı reklamı, bugünün dillere pelesenk olmuş
'sosyal sorumluluk' kavramını asırlar önce keşfeden Osmanlı'nın vakıf
geleneğine bir selam çakıyor. '60 yıldır yüzlerce yıllık bir kültürü gururla
yaşatıyoruz' diyorlar. Reklam ajansı Alaaddin başarılı bir iş çıkarmış. Asırlar
öncesinin 'Soğuk Su Dağıtan Vakıf', ardından 'Kuş Sarayı Yaptıran Vakıf' ve
1800'lü yıllara gelince de 'Fabrika Kuran Vakıf' olarak sıraladığı hizmet
geleneğini, günümüzde 'Burası sizin yeriniz' dediği VakıfBank'la bütünleştirmesi,
'sürdürülebilirlik' vurgusu anlamında da iyi bir kurgu. Pazarlama dünyasında sürekli geçmişini anlatan bir ürün lansmanı
sözkonusu olduğunda aklımıza 'İnsanlar geçmişi satar, geleceği satın alırlar'
ünlü özdeyişi gelir. Reklamda dün ve bugün var. Gelecek yok. Kusur mu? Değil.
Reklam, finalindeki o efsunlu ses, 'Biri var halimden anlayan' dediği anda
gönüllerdeki yolculuk başlıyor zaten. Beste ve söz Can Çelebi'ye ait. Şarkıyı
seslendirenin ismini de artık çok duyarız harhalde: Gülşah Çubukçuoğlu. Bu
sesle artık geleceğe mi gidersiniz, anılarınıza mı dönerseniz bilemeyiz. Malum
şefkat, zamanlar üstüdür. İstisnasız herkese iyi gelir.
HER HALDEN ANLAYAN BİRİ VARDIR İNAN
VakıfBank’ın 60. kuruluş yıl dönümü için hazırladığımız
reklam filmimiz yayında. 60 yıldır yüzlerce yıllık bir kültürü gururla yaşatan
VakıfBank, halden anlamayı miras aldığı vakıflara ve müşterilerine teşekkürlerini sunuyor. Çekimleri 4 gün süren reklam filminde
1500’lü yıllardan günümüze kadar insanların halinden anlayan farklı vakıfları
bir dönem filmi tadında izliyoruz.
VakıfBank - 60. Yıl - Her Halden Anlayan Biri... paylaşan: alaaddin
Ajans: Alaaddin
Reklamveren: VakıfBank
Reklamveren Yetkilisi: Serpil Bengi, Gülin Günel
Yaratıcı Grup Başkanı: Murat
Doğu
Müşteri Direktörü: Melike Gezgin
Müşteri Temsilcisi: Şükran Olgaç
Müşteri Temsilcisi: Şükran Olgaç
Yaratıcı Grup: Can
Çelebi, İrfan
Ongan, Hande Çeviköz, Sevil Yılmaz
Yönetmen: Melih Eryılmaz
Perşembe, Nisan 03, 2014
Alaaddin, Atıf Hoca’nın Not Defteri'nde
5 kişiyle yola çıkan bir ajansın, global markalara hizmet
veren büyük bir ajans haline dönüşümünü, dönüşümün mimarlarından dinliyoruz. Ali Atıf Bir’in Bugün TV’de hazırlayıp sunduğu programda
ajans başkanımız Birol Özcanlı ve kreatif bölüm başkanımız Murat Doğu 10. yaşına basan
Alaaddin’in kuruluşundan bugüne hikayesini anlatıyor. 10 yıl içinde yaptığımız işlerden
küçük bit seçkinin de değerlendirildiği program sektör için de önemli ipuçları ve tavsiyeler taşıyor.
Alaaddin, Atıf Hoca’nın Not Defterinde paylaşan: alaaddin
Perşembe, Şubat 20, 2014
"HAYAT KAÇMASIN" DERSEN MİGROS SANAL MARKET
Migros mağazalarındaki aynı fiyat ve avantajlarla 7 gün 24 saat internet üzerinden sipariş imkânı sunan Migros Sanal Market için
hazırlanan stratejisi ‘hayatı kaçırma’ konsepti üzerine kurulu lansman kampanyası yayına girdi. Çekimleri 2 gün süren reklamlarda, Migros Sanal Market’ten
alışveriş yapmadığı için bebeklerinin anne-baba deyişini kaçıran ebeveynlerin
ve maçtaki golleri kaçıran gencin hikayeleri esprili bir dille anlatılıyor. Kampanya, Migros Sanal Market’in diğer özelliklerinin de
anlatıldığı Tag On reklamların yanı sıra gazete ve radyo mecralarıyla da destekleniyor.
Ajans: Alaaddin
Reklamveren: Migros
Reklamveren Yetkilisi: Kenan Or, Sezgi Yıldırım, Yaprak Şentürk
Yaratıcı Grup Başkanı: Murat Doğu
Müşteri Direktörü: Serpil Kuyucu
Müşteri Temsilcileri: Merve Karaçelik, Tuğba Tüdeş, Berfu Şeker
Müşteri Temsilcileri: Merve Karaçelik, Tuğba Tüdeş, Berfu Şeker
Yaratıcı Grup: Moris Hasan, Can Çelebi, Erdinç
Üskent, Ferdi Çağlayan, Çağlar Mertler
Yönetmen: Aslı
Kurtkaya
Yapım Şirketi: Hacıyatmaz Film
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)