Cuma, Temmuz 15, 2016

Medya ve reytinglerde her şey değişse de, Esra Erol ve Survivor yine birinci çıkar mı?


Kreatif Direktörlerimizden İsmail Bölükbaşı, bu ayki Capital dergisinde reyting sistemi ve gelecekteki değişimleri hakkında bilgi verdi.. Kaçıranlar için röportajın tamamı burada.



Reytinglere inanmalı mıyız?

TV’deki reyting ile dijital medyadaki reyting ölçüleri, birbirini tutmaz hale geldi. TV reytinglerine göre bir dizi çok düşük reytinge sahipken dijital medyada fenomen olabiliyor. Peki ama bunun nedeni nedir? Reklamverenler, hangi ölçüye göre reklam verecek? Ajanslar, hangi kıstasa göre medya planlaması yapacak? Bu sorunlarımızı Alaaddin Adworks Kreatif Direktörü İSMAİL BÖLÜKBAŞI’na sorduk. İşte yanıtlar:

UZUN VADELİ BAKMALI “Ne reytingli ne de reytingsiz olabiliyoruz. Reklamverenler adına ‘ölçülen mecralar’ reklamın olmazsa olmazıdır. Türkiye’de genellikle deneklerden gelen verilerin sağlıksız olduğunu ya da deneklerin demografik ve sosyoekonomik olarak örneklenmesinde sorun olduğu ileri sürülür. Uzun yıllara dayanan izlenme istatistiklerine baktığımızda aslında ölçme sisteminin matematiğinin doğru işlediğini görebiliriz.”

HEDEF KİTLE FARKLI Bölükbaşı, sosyal medyanın bambaşka bir kullanıcı dinamiğine sahip olduğunu ve sosyal medyayı ancak bir destek ölçüm sistemi olarak kullanmak gerektiğini söylüyor ve devam ediyor: “Zaten reklamverenler TV programlarının sosyal medya etkileşimine de bakıyor. Hatta ikinci ekran uygulamaları da sosyal medya tabanlı şekilde hızla gelişiyor.”

YENİ ÖLÇÜM SİSTEMİ Markaların ölçümlerden kendilerini bağımsız tutamayacaklarını belirten Bölükbaşı, “Teknoloji sayesinde dijital ve mobil yayıncılık bize pek yakında yeni ve çok daha fazla deneğin gönüllü yer aldığı yeni ölçme sistemleri sunacaktır. Belki de pek yakında tüm Türkiye’yi ölçebileceğiz. Ama şuna eminim ki yine de Esra Erol ve Survivor birinci çıkacak” diyor.



2 yorum:

zacariusjacek dedi ki...

Titanium Max Trimmer | Titanium Art | Art and Photography
A detailed art titanium bikes for sale collection of all of Tâte schick quattro titanium d'une's most revlon titanium max edition iconic titanium bikes characters, including the one who bears babyliss nano titanium the

noto dedi ki...

n258w7ltzip922 wolf dildo,sex chair,Rabbit Vibrators,fantasy toys,dildo,sex toys,glass dildos,women sexy toys,vibrators g250s7figct151

Sayfalar