Perşembe, Haziran 01, 2006

Reklamda erotizm hep satar


Her yeni müşteri ajanslarda yeni bir heyecan dalgasi yaratır, ama bu sefer durum biraz daha farklıydı: dalga yerini kasırgaya bıraktı. Brief, Digiturk erotik kuşakları için tuvalet mecrasında yayınlanacak reklamlardı. Hedef kitle tartışmasız erkeklerdi. Ürün kimi arkadaşlarımız için hiç de yabancı değildi:) Dolasıyla ortaya doğru ve güzel bir iş çıktı.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Her ne kadar hedef kitle dahilinde olmasam da, pek şık olmuş ilanlar ellerinize sağlık. İnsanoğlunun üremesiyle ilgili belgesel seyreden eski kanal patronundan daha etkili olur sanıyorum :)
lili

Adsız dedi ki...

Fikir Ford Focus'un reklam filmlerinden alınmış. Görsel olarak güzel ama yaratıcılık olarak fena halde "esinlenilmiş". Bu işin burada yer almasını yadırgadım açıkcası...

Adsız dedi ki...

Yok o kadar da acimasiz olmayin...
Bu isi yaparken, biz de bu konuyu dusunduk ama, iki isin de cikis noktalarinin benzerliklerine ragmen
vardiklari yerlerin farkli olduguna karar verdik.

bu isi de epey birileriyle de sirf bu sebeple paylastik ama kimseden boyle bir yorum gelmedi.

herhalde son istedigimiz sey olur,
copy paste. Yine de elestirin icin sagol.

Adsız dedi ki...

Bence birçok açıdan nokta atışı hassasiyetinde hedefine ulaşacak ürünler olmuş. Futbol ve Erotizm (zaten bu ikisi toplamda normal bir erkek beyinin %80'i ) bir de tuvalette... Çok iyi.

Burcu Tüzün dedi ki...

Neden hala şu ''esinlenme'' zincirlerinden kurtulamıyoruzki? Neden esinlenmişsiniz işte fikir güzel ama esinlenince olmamış deniyor. Esinlenmek başka, kopyalamak bambaşka.

Geçtiğimiz yıl Jeep ile VW'in güvenlik temalı birbirinin aynısı basılı işleri vardı her yerde. Yine VW ile Peugeot her yerde aynı basılı işlerle çıktı uluslararası alanda karşımıza. Hem de esinlenme değil, farklı görsel kullanımlarla. Ne oldu peki? Kim kavga gürültü çıkardı? Kimse...

Doğru uygulama her yerde doğru uygulamadır, esinlenme bence iletişimde gerekli. Yerinde kullanıldığında ve birebir kopyaya gitmediğinde yaratıcılıktan bir şey kaybetmek anlamına asla gelmez...

Bence harika işler, erotizmi tam dozunda kullanarak, bir bayanı bile etkileyebilecek kadar çekici. Tebrikler!

Adsız dedi ki...

sata sata satilacaksiniz zaten..

buraKargın dedi ki...

Futbolla seksi birleştiren reklamlar Ford reklamları değildi. Tamamen farklı bir bakış var orada.

Ancak, OK prezervatif işleri bu bakış açısına sahip.'Kayarak müdahele' filan vardı galiba. Hangisi önce yayınlandı emin değilim ama! Seks her zaman satar mantığına sahip değildi o reklamlar. Prezervatif paketlerini oyuncu olarak konumlandırmışlardı. Burda ise strateji 'erkeği sarışınla cezbetmek ve futbol terimiyle vurmak' diyebilir miyiz?

Futbolla yatıp kalkan genç, Türk, erkek hedef kitle için tabii ki bu konu kaçınılmaz. Esinlenme ve çalıntı söylentilerine ben de karşıyım. Yeter ki yenilikçi, farklı algı yaratabilen ve kendi bakış açısını özgün bir şekilde yansıtabilen işler çıksın ortaya.

Alışveriş merkezlerinin tuvaletlerinde rastlamıştım bu afişlere. Eee doğal olarak dikkatimi çekti, ama 'Digitürk'e değil 'Sarışın Türk'e dikkat ettim. :)

Birkaç kişiye bahsettiğimi hatırlıyorum, 'WOMM'un azı çoğu kârdır' diye düşünüyorum... İyi çalışmalar Alaaddin!

Sayfalar