Pazartesi, Temmuz 03, 2006

Markanız için sihir avındayız.

Alice: Hangi yoldan gitmeliyim?
Cheshire kedisi: Nereye gitmek istiyorsun?
Alice: Bilmiyorum...
Cheshire kedisi: O zaman hangi yoldan gittiğinin ne önemi var!

‘Alice Harikalar Diyarında’ adlı masalda geçen bu diyalog stratejinin temel prensiplerini ne kadar iyi özetliyor. Nereye gideceğini bilmeden seçtiğin yolun hiçbir anlamı yok. İş reklama gelince, marifet, doğru yolu tespit etmekle kalmayıp o yolu sihirli kılmakta.

Sihir Avcıları Devrede...
Alaaddin’li stratejistler olarak, mantık ve yaratıcılığı tek vücutta birleştiren bu özel mesleğin gerektirdiklerinin farkındayız. Her öğreti, markanın geçirdiği evreleri incelemeye davet eder. Dünyadaki farklı reklam ekollerinin strateji tekniklerine bakıldığında ‘temel marka inşa prensip ve ilkelerinin’ ortak yönlerinin de bu noktada kesiştiği nettir. Bu noktalar strateji dünyasının hangi sayfasına giderseniz gidin karşınıza çıkan, artık olmazsa olmaz olarak tanımlanan klasiklerdir.
Nedir bunlar; markanın özüne inmek, köklerini incelemek, karakterini oluşturmak, rekabeti bilmek, tüketiciyi anlamak, tüketici-ürün ilişkisini, motivasyonlarını keşfetmek ve açığa çıkması gereken pek çok cevap! Alaaddin’li stratejistler diğer ekollerde olduğu gibi, markalarının en küçük detayına kadar hakim olmak için bu süreçleri yoğun olarak yaşıyor, temel marka ve konumlama prensiplerini benimsiyor. Ama en önemlisi yeteneği işe bulaştırmak. Alaaddin’li stratejistlerin geliştirdiği ve ‘Sihir Avı’ adını verdiğimiz strateji yöntemimizle sağlamaya çalıştığımız da bu.

(İllüstrasyon: Halime Keskin.)

Hiç yorum yok:

Sayfalar