Salı, Nisan 22, 2014

YENİ VAKIFBANK FİLMİMİZ ALİ SAYDAM'IN KÖŞESİNDE

'Biri var halimden anlayan...'
VakıfBank'ın 60. yılı reklamı, bugünün dillere pelesenk olmuş 'sosyal sorumluluk' kavramını asırlar önce keşfeden Osmanlı'nın vakıf geleneğine bir selam çakıyor. '60 yıldır yüzlerce yıllık bir kültürü gururla yaşatıyoruz' diyorlar. Reklam ajansı Alaaddin başarılı bir iş çıkarmış. Asırlar öncesinin 'Soğuk Su Dağıtan Vakıf', ardından 'Kuş Sarayı Yaptıran Vakıf' ve 1800'lü yıllara gelince de 'Fabrika Kuran Vakıf' olarak sıraladığı hizmet geleneğini, günümüzde 'Burası sizin yeriniz' dediği VakıfBank'la bütünleştirmesi, 'sürdürülebilirlik' vurgusu anlamında da iyi bir kurgu. Pazarlama dünyasında sürekli geçmişini anlatan bir ürün lansmanı sözkonusu olduğunda aklımıza 'İnsanlar geçmişi satar, geleceği satın alırlar' ünlü özdeyişi gelir. Reklamda dün ve bugün var. Gelecek yok. Kusur mu? Değil. Reklam, finalindeki o efsunlu ses, 'Biri var halimden anlayan' dediği anda gönüllerdeki yolculuk başlıyor zaten. Beste ve söz Can Çelebi'ye ait. Şarkıyı seslendirenin ismini de artık çok duyarız harhalde: Gülşah Çubukçuoğlu. Bu sesle artık geleceğe mi gidersiniz, anılarınıza mı dönerseniz bilemeyiz. Malum şefkat, zamanlar üstüdür. İstisnasız herkese iyi gelir.


Hiç yorum yok:

Sayfalar